úterý 9. srpna 2016

DIY v kuchyni

Už před několika roky jsem koupila na inzerát staré skleněné dózy na koření a mouky.
Jedna paní rozprodávala pozůstalost a část kuchyňské kredence.
Pak jsem je měla zase pár let v kuchyňské skříňce.
Ale nakonec dostaly důstojný domeček...


Jeden pan truhlář nám vyrobil na míru zásobník. Stačilo dózy jen zabydlet...


Zub času se na dózách podepsal, ale na funkci to nemá vliv :)

Vůbec si vaření bez nich nedovedu představit. Beru je do ruky snad každý den a už se mi podařilo jednu velkou dózu rozbít. Útěchou mi bylo, že jsem dostala dvě náhradní od kamarádky.
Ještě pořád mám jednu rezervní .)

V těch velkých dózách mám ♥ moučkový cukr ♥ sůl ♥ mouku hladkou, polohrubou a hrubou,
v malých dózách ♥ nové koření ♥ pepř ♥ kmín ♥ mletý kmín ♥ sušené bylinky
Ostatní koření mám dané v originál pytlíčcích (kterými se pokaždé přehrabuji) v levé plechové zavírací dóze (co je vidět na fotce) a vše co potřebuji k pečení (prdopeč, skořice, želé, čokoláda na vaření...) mám uložené v té pravé plechovce.

Čas od času musím všechno umýt, protože to často beru do upatlaných rukou,  jak zuřivě vařím a peču:)

A něco z nápadů na uložení koření a mouky z Pinterestu...


„Bobkový list je dobré koření do omáček, ale vavřín jako pokrývka hlavy píchá.“
– Otto Julius Bierbaum



„Života nejlepší koření - dělat, k čemu jsme stvořeni.“
– Paul Heyse




„Bůh učinil pokrm, ďábel koření.“
– James Joyce



A jak a kam  ukládáte své koření vy????


8 komentářů:

  1. Tie sú naj!
    Žiadne iné ukladania sa im nevyrovnajú:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)) Alenko
      A mají svůj příběh.

      Vymazat
    2. ...a to je na zariaďovaní naj!
      Príbeh dáva bývaniu to srdce:-)

      Vymazat
  2. http://marika-t.blogspot.sk/

    S Máriou si budeš rozumieť:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Jůůůů, ty jsou nádherné !!!!! Marki

    OdpovědětVymazat

Díky za komentář :)
Andrea